آماده سازي خاک براي کاشت

 

 يک راه آماده سازي خاک براي کاشت گياهان مورد علاقه‎تان زير و رو کردن و بيل زدن خاک است؛ اما در اينجا به شما ياد مي‎دهيم که چگونه بدون بيل زدن و عرق ريختن نيز مي‎توانيد اين‎کار را انجام دهيد.
يکي از ساده‎ترين راه‎ها براي ساختن يک باغچه جديد، به کارگيري نيرو‎هاي طبيعي مانند نور خورشيد، آب و هوا و کرم‎هاي خاکي است تا سطح (طبقه) فوقاني خاک به زمين قابل کشت تبديل شود. کافي است روي سطح زمين يک لايه از مقوا، روزنامه و کمپوست بريزيد و چندين ماه صبر کنيد تا لايه فوقاني به 15 تا 20 سانتي‎متر خاک مرغوب تبديل شود. اگر بستر را در يک فصل ايجاد کنيد بايد درست تا فصل بعد صبر کنيد تا قابل کاشت شده باشد. براي نمونه اگر لايه‎هاي روزنامه، مقوا و کمپوست را در اوايل بهار روي سطح فوقاني خاک بريزيد، در تابستان زمين يا باغچه‎تان آماده کاشت گياه است. بدون بيل زدن، کندن و زير و رو کردن زمين!
در اينجا روش کار را به‌صورت اصولي و مرحله به مرحله بيان مي‎کنيم:
زماني که تصميم گرفتيد کجا مي‎خواهيد باغچه جديدتان را ايجاد کنيد، محيط آن را با سنگ يا آجر مشخص کنيد. سپس مقواي ريش ريش شده را روي سطح فوقاني خاک بريزيد و با استفاده از يک شلنگ باغباني آن‎ها را از آب سيراب کنيد. در بالاي مقوا‎ها يک لايه روزنامه به ضخامت 6 برگ بريزيد.
يک لايه 7.5 تا 15 سانتي‎متري از کمپوست را نيز روي روزنامه‎ها بريزيد. اگر خودتان کمپوست توليد نمي‎کنيد آن‎را از مراکز باغباني تهيه کنيد يا نيمي از خاک گلدان را با نيمي از کمپوست مخلوط کرده و روي روزنامه‎ها پخش کنيد. حالا بقيه کار را آب و هوا و کرم‎هاي خاکي انجام مي‎دهند و لايه‎ها را تجزيه مي‎کنند.
يک بستر کاشت ايده‎آل، پس از چند ماه انتظار شما را مي‎کشد. اکنون بهترين زمان براي نصب تجهيزات آبياري قطره‎اي (قبل از کاشت گياهان) است. قبل از اين‎که در باغچه‎تان گياه بکاريد مي‎توانيد اطراف آن را با مواد تزييني مانند آجر، سنگ يا چوب محصور کنيد. اگر باغچه‌تان خيلي بزرگ است مي‎توانيد قبل از کاشت گياهان، ميانه آن‎ را با سنگ و آجر مسير‎هايي براي رفت و آمد درست کنيد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: اجتماعی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 22 بهمن 1392برچسب:, | 16:25 | نویسنده : valeh |
.: Weblog Themes By BlackSkin :.